Sayfalar

15 Mart 2012 Perşembe

YOĞURTLU BUĞDAY ÇORBASI

         MALZEMELER

  •  Bir su bardağı nohut
  • Yarım su bardağı aşurelik buğday
  • 4 -5 Su bardağı et veya tavuk suyu(ben bir tane but haşladım.bunun suyunu kullandım.)
  • 25 GR.tereyağ veya 4 yemek kaşığı sıvıyağ(tereyağı belki zaralı ama bu çorbaya çok yakışıyor.)
  • 1 yemek kaşığı kuru nane ve pulbiber
      TERBİYESİ
  • 2 Su bardağı yoğurt(süzmede olabilir.)
  • 2 çay kaşığı tuzu 
  • 1 adet yumurta
  • Bir buçuk yemek kaşığı un
YAPILIŞI
  • Nohut ve buğday yıkanıp  bir gece önceden ıslanır.(ben her zaman fazla haşlayıp buzluğa koyuyorum.hep el altında oluyor.)
  • Tavuk ya  da et haşlanır.Et suyu süzülür.içine nohut ve buğday konarak iyice haşlanır.
  • Yoğurt yumurta ve  un karıştırılır.Bu karışım yavaş yavaş et suyuna eklenir.tuzu en son ilave edilir.
  • Daha sonra bir tavada pulbiber nane ve yağ eritilir.taze naneyle süslenir.....



                         DÜNKÜ ÇORBAMIN TARİFİ

1 yorum:

  1. güney doğuda bizim yabani nane dediğimiz yarpuz konuyor nane yerine ve soğuk da yeniyor onda nohut yok ama, harika bir çorba senin tarifin de çok lezizdir pişince eminimm . : ) : )
    GNY

    YanıtlaSil